Ny lovgivning: Obligatorisk registrering af arbejdstid fra 1. juli 2024
Fra den 1. juli 2024 er det blevet lovpligtigt for alle danske arbejdsgivere at registrere medarbejdernes arbejdstid. Denne lovgivning har til formål at sikre overholdelse af reglerne om maksimal ugentlig arbejdstid og hviletid, så medarbejderne beskyttes mod overbelastning og unødig overarbejde.
Beskæftigelsesministeriet forklarer:
“Formålet med lovforslaget er blandt andet at sikre, at regler om maksimal ugentlig arbejdstid overholdes. Mange tidsregistrerer allerede i dag, og med forslaget har den enkelte arbejdsgiver frihed til selv at finde en metode, der passer til den pågældende virksomhed.”
Zenbi gør det nemt at overholde lovgivningen
Hos Zenbi har vi siden den 1. juli 2024 gjort det muligt for alle Zenbi-skoler og bosteder at tilbyde nem og præcis registrering af medarbejdernes arbejdstid. Vores løsning hjælper vores kunder med at overholde de nye regler, samtidig med at vi sikrer et godt arbejdsmiljø, hvor der tages hensyn til medarbejdernes trivsel og arbejdsforhold.
Vi står klar til at støtte Zenbi-skoler og bosteder i implementeringen af den nye lovgivning og sikre, at alle medarbejdere arbejder under sunde og sikre forhold.
Ingen ekstra omkostninger
Arbejdstidsmodulet er inkluderet i Zenbis-platform, så der er ingen ekstra omkostninger.